niskokaloryczne desery
źródło: shutterstock

Nawet będąc na diecie odchudzającej, nie musisz sobie odmawiać smacznych deserów. Pamiętaj jednak, aby wybierać te, które maja mało kalorii, tłuszczu i nie są zbyt słodkie. Oto kilka propozycji deserów, które mają mniej niż 200 kcal!

Pyszny deser bananowo-jogurtowy

zmiksuj pół dojrzałego banana z małym jogurtem naturalnym (150 g), dodaj szczyptę cukru waniliowego i wstaw do lodówki [170 kcal]. Możesz dodatkowo posypać startą na tarce gorzką czekoladą.

Galaretka mleczna

łyżeczkę żelatyny namocz i rozpuść w małej ilości gorącej wody, a następnie ostudź i wymieszaj z małym jogurtem naturalnym. Wyciśnij sok z pomarańczy i dodaj do jogurtu. Wstaw do lodówki, aby deser zastygł. [205 kcal]

Koktajl owocowy

pół szklanki pokrojonych, dowolnych owoców (mogą być też mrożone) dodaj do szklanki kefiru, maślanki lub jogurtu naturalnego. Dokładnie zmiksuj. [160 kcal]

Pieczone jabłko

umyj jedno jabłko i wykrój z niego gniazdo nasienne. W środek włóż 2 połówki włoskiego orzecha, wlej łyżeczkę miodu i posyp cynamonem. Piecz ok. 15 minut w piekarniku. [135 kcal]

Sałatka owocowa

pokrój jabłko, pół pomarańczy i jedno kiwi. Owoce wymieszaj z kilkoma posiekanymi orzechami laskowymi i dodaj łyżkę jogurtu naturalnego. [215 kcal]

Morelowa pianka

zmiksuj blenderem ok. 100 g dojrzałych, pokrojonych moreli (dojrzałe morele są bardziej słodkie) i dodaj do nich łyżeczkę uprzednio rozpuszczonej w ciepłej wodzie żelatyny. Ubij na sztywno pianę z 1 białka jaja i dodaj ją do przecieru z moreli. Wszystko wymieszaj delikatnie łyżką i wstaw do lodówki, żeby stężało. [ok.80 kcal]

PODZIEL SIĘ
Emilia Sienkiewicz
Dietetyk kliniczny w poradni Dietomedica. Absolwentka dziennych studiów magisterskich na kierunku Dietetyka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Specjalistka w zakresie żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz profilaktyki chorób żywieniowo-zależnych. Współzałożycielka i redaktor dietto.pl. Posiada uprawnienia pedagogiczne (ukończone studia podyplomowe). Prywatnie mama dwójki chłopców.