szypiorek
źródło: pixabay

Szczypiorek to idealny zamiennik cebuli. Znany był już w starożytności, ale w Europie uprawiany jest od XVI wieku.

Jego częścią jadalną są cienkie, rurkowate, delikatne listki, o różnych odcieniach zieleni. Ma specyficzny smak i zapach, dzięki zawartym w nim olejkom eterycznym, zawierającym siarkę. Ma łagodniejszy smak, niż jego „kuzyni” cebula i czosnek.

Szczypiorek zawiera witaminę C, beta-karoten, witaminę B2, wapń, potas, fosfor i żelazo. Warzywo to przyspiesza przemianę materii, obniża ciśnienie tętnicze krwi i ma działanie bakteriobójcze.

Dlatego jedzmy szczypiorek nawet codziennie. Możemy go dodawać do twarożku, sałatek, jajecznicy, czy kanapek.

PODZIEL SIĘ
Emilia Sienkiewicz
Dietetyk kliniczny w poradni Dietomedica. Absolwentka dziennych studiów magisterskich na kierunku Dietetyka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Specjalistka w zakresie żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz profilaktyki chorób żywieniowo-zależnych. Współzałożycielka i redaktor dietto.pl. Posiada uprawnienia pedagogiczne (ukończone studia podyplomowe). Prywatnie mama dwójki chłopców.