Śniadanie to pierwszy posiłek, jaki jemy po przebudzeniu i zarazem najważniejsze „danie”, jakie spożywamy w ciągu dnia. To właśnie od tego, co zjemy na śniadanie zależy w dużej mierze to, jaki będzie nasz dzień i czy będziemy mieli energię niezbędną do stawienia mu czoła. Aby przygotować dobre i odżywcze śniadanie możemy wykorzystać zarówno proste przepisy na śniadanie, jak samodzielnie dobierać produkty. Na co warto zwrócić uwagę planując nasze menu śniadaniowe?

Pierwszy posiłek dnia, a energia potrzebna nam do prawidłowego funkcjonowania

Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Warto więc poświęcić chociaż chwilę by zaplanować, co na niego zjemy. Niestety, życie w biegu i ciągły pośpiech nie przyczynia się do poprawy naszych nawyków żywieniowych i wiele osób świadomie rezygnuje ze śniadania. To duży błąd, gdyż nie jedząc po wstaniu z łóżka wartościowego posiłku nasz organizm nie będzie miał energii niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia.

Jeśli więc chcemy być zdrowi i aktywni, powinniśmy zadbać, aby codziennie zjeść śniadanie. Wbrew pozorom niewiele bowiem trzeba, aby przygotować taki posiłek. Jeśli natomiast nie mamy pomysłu na to, jak powinien on właściwie wyglądać, z pomocą przyjdą nam proste przepisy na śniadanie, które znajdziemy np. w Internecie.

Jakie powinno być dobre i pełnowartościowe śniadanie?

Oto kilka zasad, którymi warto się kierować przy przygotowywaniu codziennych śniadań.

  • Do śniadania dodawaj świeże warzywa – na pierwszy posiłek w ciągu dnia możemy zjeść proste kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem chudej wędliny i masła. Na wierzch połóżmy kilka plasterków warzyw, np. pomidora, rzodkiewki czy ogórka oraz listek sałaty.
  • Po śniadaniu, jeśli nadal czujesz lekki głód, zjedz świeży owoc – owoce powinny być stale obecne w naszej diecie, a śniadanie jest doskonałą okazją, aby zadbać o ich regularne spożywanie. Do śniadania możemy dodać jabłko, gruszkę, banana czy inny owoc, który nam smakuje. Warto jeść je razem ze skórką, która dostarczy naszemu organizmowi błonnika i usprawni procesy trawienne.
  • Zadbaj o obecność w menu śniadaniowym zdrowych produktów wysokiej jakości –na śniadanie doskonale sprawdzą się takie produkty, jak świeże sery, wędliny, jajka oraz produkty zbożowe. Na śniadanie warto także jeść pełnoziarniste pieczywo, które jest bogate w węglowodany złożone. Jeśli natomiast nie wiemy, co konkretnie przygotować i jak prawidłowo dobierać produkty, wykorzystajmy proste przepisy na śniadanie, dostępne online.
  • Staraj się jeść śniadanie codziennie i w miarę możliwości o stałej porze – regularne jedzenie śniadań jest bardzo ważne, gdyż pozwala na zachowanie sprawnego metabolizmu i dostarczenie naszemu organizmowi energii niezbędnej mu w ciągu dnia. Pozwala także na zachowanie prawidłowej wagi i zmniejsza ryzyko jej wahań.
  • Zadbaj o urozmaicenie śniadań – ważne jest także, aby nasze śniadania różniły się od siebie. Jeśli z kolei nie mamy pomysłów na zdrowe śniadania, wykorzystajmy proste przepisy na śniadanie w VideoKuchnia.pl. Na portalu tym znajdziemy dużo ciekawych przepisów, które sprawią, że śniadania szybko staną się najbardziej wyczekiwanym posiłkiem w ciągu dnia.

PODZIEL SIĘ
Redakcja
Artykuł opublikowany przez redakcję portalu dietto.pl w ramach współpracy partnerskiej.