Jesień powoli dobiega końca i lada chwila zacznie się zima. To czas, gdy ruszamy się znacznie mniej, bo nie mamy motywacji. Do wakacji i wybierania nowego stroju kąpielowego daleko, pogoda nie zachęca do wyjścia na zewnątrz, a wałeczki przecież łatwo schować po swetrem. Zanim wpadniesz w taki tok myślenia, powiedz „stop”, tupnij i zmień sposób odżywiania całej rodziny!

Produkty sprzyjające utrzymywaniu zgrabnej sylwetki

Marzysz o bezkarnym jedzeniu słodyczy i jednoczesnym kupowaniu spodni w dziale dziecięcym? Nic z tego. Jeśli natura nie obdarzyła Cię metabolizmem o tempie biegu Strusia Pędziwiatra, będziesz musiał dokonywać rozsądnych wyborów. Zresztą nawet osoby z genetycznymi skłonnościami do niskiej wagi powinny uważać na to, co jedzą. Liczy się nie tylko numerek na wadze, ale i kondycja organizmu.

W miarę możliwości zastąp tłuste mięsa chudym, np. drobiowym (polecamy indyka). By dostarczyć do organizmu zdrowe tłuszcze, sięgaj po ryby, oliwę z oliwek (do sałatek), orzechy i nasiona, awokado. Ten ostatni owoc potraktuj jako naturalną margarynę – kupiony miks roślinny wywal lub dokończ i więcej nie kupuj. Zamiast pełnotłustego mleka wybieraj 2-procentowe lub roślinne (np. sojowe – jest łatwo dostępne). Twarożek też wystarczy półtłusty. Dołącz do diety jajka.

Zimą nie zapomnij o skarbach tej pory roku – kiszonkach. Kapustę kiszoną dodawaj do obiadu, ogórki zaś krój w plastry i przyozdabiaj nimi kanapki. Mało tego, ogórki zrób samodzielnie!

Co spala tkankę tłuszczową?

Czy wiesz, że możesz spożywać pokarmy, które bezpośrednio przekładają się na spalanie tłuszczu w Twoim organizmie? Przyspieszają metabolizm i zbawiennie działają na układ trawienny. Znajdują się wśród nich:

  • warzywa, np. brokuły, czosnek, papryka (zwłaszcza ostra), pietruszka (korzeń i nać), rośliny strączkowe,
  • owoce, np. awokado, grejpfrut, jabłko, owoce jagodowe,
  • źródła tłuszczu, np. masło orzechowe, oliwa z oliwek, orzechy, ryby, kokos,
  • napoje, np. herbata (zielona, czerwona), kawa (czarna, zielona), yerba,
  • przyprawy, np. cynamon, imbir, chilli,
  • orzechy, nasiona i pestki.

Jak przygotowywać posiłki zimą?

Smażenie na tłuszczu nie jest korzystne dla naszej sylwetki – nigdy. Nie sprzyja także zdrowiu. By zachować jak największą liczbę witamin i minerałów zawartych w produktach, potrawy dobrze gotować na parze, dusić bądź grillować. Te, które pozwalają na spożycie na surowo, oczywiście korzystnie jeść na surowo. W owocach i warzywach mnóstwo witamin kryje się pod skórką, więc o ile to możliwe, nie usuwaj jej.

Na zimę wyciągnij z szafki parowar, suszarkę spożywczą oraz kompaktowy grill elektryczny. Korzystaj z nieznanych wcześniej przepisów i eksperymentuj. Dzięki temu do kuchni nie wkradnie się nuda, a Tobie i Twoim bliższym łatwiej przyjdzie wdrożyć się w lżejszą dietę.

Pamiętaj, by podawać dużo gorących posiłków – stałych, ale także zup. Miksuj domowe i pożywne zupy krem: z dyni, marchwi, papryki, brokułów, roślin strączkowych, buraków. Wymyślaj autorskie zapiekanki mięsno-warzywne i doprawiaj je przyprawami na bogato. Kiedy będzie naprawdę zimno, przyda Wam się rozgrzewka od wewnątrz.

 

PODZIEL SIĘ
MATERIAŁ PARTNERA
Artykuł opublikowany przez redakcję portalu dietto.pl w ramach współpracy partnerskiej z podmiotami zewnętrznymi.