Sezon zimowy dalej trwa. Asortyment świeżych owoców i warzyw jest zdecydowanie bardziej ubogi. Dla dbających o urozmaiconą dietę, pomocne są mrożonki dostępne cały rok. Wiele sklepów oferuje produkty niesezonowe, które mimo świetnego wyglądu, zawierają niewiele wartości odżywczych. Są za to pełne substancji konserwujących, aromatów, substancji przyspieszających dojrzewanie, barwników i innych dodatków, które negatywnie wpływają na nasze zdrowie. W takiej sytuacji warto pomyśleć nad korzystniejszym rozwiązaniem dla naszego zdrowia poza sezonem.

Jakie są zalety mrożonek?

Do niewątpliwych zalet produktów mrożonych zalicza się ich długi termin przydatności do spożycia, dzięki czemu nie jesteśmy zobligowani do szybkiego ich spożycia, jak w przypadku produktów sezonowych. Ponadto są one praktycznie gotowe do użycia – odszypułkowane, umyte, pokrojone, czasem nawet po wstępnej obróbce termicznej. Owoce i warzywa są mrożone w szczycie sezonu odpowiadającemu ich gatunkowi, dzięki czemu cechują się największymi walorami smakowymi, zapachowymi jak i najwyższą wartością odżywczą.

Jak wykorzystać mrożonki w codziennym gotowaniu?

Mrożonki świetnie nadają się do tworzenia błyskawicznych zup – zarówno kremów jak i zup wielowarzywnych. Najważniejszą kwestią jest dodanie do bulionu mieszanki – niekoniecznie rozmrożonej, oszczędzamy zatem swój czas, eliminując etapy przygotowania warzyw/owoców do potrawy. Inne zastosowanie mrożonek to smoothies – pyszne, szybkie koktajle, które cieszą się obecnie dużą popularnością, dzięki łatwości przygotowania i dużym walorom smakowym. Mrożone warzywa np. szpinak, jarmuż świetnie nadają się jako dodatek do farszu np. pełnoziarnistych naleśników. Mrożonki mogą być również traktowane jako dodatek do obiadu – jedna z pięciu porcji warzyw i owoców niezbędnych w codziennej diecie każdego z nas.

Aby mieć pewność, że nasza dieta w każdym sezonie, nie będzie dietą niedoborową, warto skorzystać z porady doświadczonego dietetyka, który oprócz tego, że przygotuje dla nas indywidualny, smaczny jadłospis, będzie on idealnie zbilansowany do naszych osobistych potrzeb. Warto skorzystać z porad doświadczonego specjalisty, który posługuje się nowoczesnymi rozwiązaniami na miarę dzisiejszych czasów, którym niewątpliwie jest program do układania jadłospisów Kcalmar.pro.

Jest to narzędzie, które oprócz błyskawicznego kreatora jadłospisów, oferuje też dedykowaną aplikację dla pacjentów „Kcalmar Dieta i Przepisy”. Rozwiązanie to umożliwia pacjentowi odebranie spersonalizowanego jadłospisu na swoim urządzeniu mobilnym, dostępu do interaktywnej listy zakupów i komentarzy, które indywidualnie przekaże mu dietetyk. Bogata baza pozwala na wprowadzenie do jadłospisu zarówno świeżych jak i mrożonych produktów, dzięki czemu nie musimy martwić się tym, iż nasza dieta zimą będzie monotonna, bądź niedoborowa.

PODZIEL SIĘ
Redakcja
Artykuł opublikowany przez redakcję portalu dietto.pl w ramach współpracy partnerskiej.