Temat zdrowego odżywiania jest obecnie bardzo często poruszany – każdemu zależy na zachowaniu swojego organizmu w perfekcyjnej kondycji i zdrowiu, a do tego potrzebna jest przecież odpowiednia dieta. Prym w świecie dietetyki wiodą obecnie potrawy przygotowywane na parze – dlaczego ta metoda jest tak popularna i jak zacząć gotować na parze?

Dlaczego warto gotować na parze?

Zacznijmy może od tego, dlaczego warto wypróbować tę metodę gotowania oraz co można zyskać:

  • jedzenie pełne witamin – obróbka cieplna, jak tradycyjne gotowanie, smażenie czy duszenie, sprawia, że witaminy i składniki odżywcze znikają z produktów. Przy gotowaniu na parze strata ta jest o wiele mniejsza,
  • niskokaloryczne – możesz jeść swoje ulubione warzywa, kasze i mięsa, a jednocześnie nie martwić się o linię – wszystkie potrawy gotowane na parze mogą być bowiem przygotowywane bez dodatku tłuszczu,
  • jedzenie pełne smaku – czy zdarzyło Ci się kiedyś upiec mięso tak, że było suche i niesmaczne? Jedzenie gotowane na parze zawsze jest soczyste i wilgotne,
  • estetyka jedzenia – zarówno warzywa, jak i mięso gotowane na parze zachowują swój żywy kolor, więc potrawy estetycznie prezentują się na talerzu,

  • lepsze trawienie – gotowanie na parze mocno zmiękcza strukturę jedzenia, dlatego też szybciej się ono trawi,
  • oszczędność czasu – gotowanie na parze jest łatwe i nie wymaga ciągłej kontroli – nie musisz więc godzinami stać przy garach,
  • zawsze perfekcyjnie przygotowane – podczas gotowania na parze nie ma ryzyka przypalenia potraw,,
  • lepsze zdrowie i piękna sylwetka – włączając jedzenie gotowane na parze do codziennej diety, możesz łatwo stracić zbędne kilogramy i zadbać i prawidłową pracę organizmu.

Czy gotowanie na parze ma natomiast jakieś wady? Wiele osób wskazuje na to, że to właśnie tłuszcz jest nośnikiem smaku, a skoro brakuje go w czasie gotowania na parze, potrawy są mniej aromatyczne. Można to jednak zmienić, dbając o odpowiednie doprawienie każdego dania.

Jak gotować na parze?

Do gotowania na parze będzie Ci potrzebny specjalny sprzęt. Na szczęście ta metoda przyrządzania posiłków jest na tyle popularna, że bez problemu znajdziesz wiele możliwości i wybierzesz tę, która najbardziej Ci odpowiada. Najprostszym sposobem gotowania na parze jest zakup specjalnego garnka na płytę grzewczą. Składa się on z pojemnika, do którego należy wlać wodę, kilku nakładek, na których ułożysz jedzenie oraz pokrywki. Alternatywą dla tego elementu jest urządzenie zwane parowarem – zasada jego działania jest taka sama, jednak cały proces jest bardziej zautomatyzowany i nie musisz nad nim czuwać. Do gotowania na parze możesz też z powodzeniem wykorzystać multicooker. Coraz większą popularnością cieszą się również piekarniki i mikrofalówki z funkcją gotowania na parze – dzięki temu nie musisz kupować dodatkowych urządzeń i garnków, które przecież mogłyby zająć potrzebną Ci przestrzeń roboczą w kuchni. Wyposażając się w którekolwiek z tych urządzeń, uczynisz milowy krok w kierunku zdrowego odżywania.

PODZIEL SIĘ
MATERIAŁ PARTNERA
Artykuł opublikowany przez redakcję portalu dietto.pl w ramach współpracy partnerskiej z podmiotami zewnętrznymi.