pistacje
źródło: pixabay

Jak dowodzą amerykańskie  badania, jedzenie codziennie 60-70 gram pistacji zmniejsza ryzyko raka płuc i prostaty.

Ich korzystne działanie wynika z tego, że zawierają dużą zawartość gamma-tokoferolu (pochodna witaminy E). Witamina ta jest antyoksydantem i chroni przed rozwojem niektórych nowotworów. Pistacje mają działanie przeciwutleniające, obniżają poziom cholesterolu i zapobiegają chorobom serca. Poza tym są cennym źródłem żelaza, witaminy B1 i poprawiają koloryt skóry.

Nie oznacza to jednak, że trzeba się nim i objadać bez opamiętania! Są bowiem dosyć kaloryczne (mają 589 kcal w 100 g), dlatego należy je jeść, ale z umiarem. Wystarczy, że będziesz chrupać parę sztuk dziennie.

PODZIEL SIĘ
Emilia Sienkiewicz
Dietetyk kliniczny w poradni Dietomedica. Absolwentka dziennych studiów magisterskich na kierunku Dietetyka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Specjalistka w zakresie żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz profilaktyki chorób żywieniowo-zależnych. Współzałożycielka i redaktor dietto.pl. Posiada uprawnienia pedagogiczne (ukończone studia podyplomowe). Prywatnie mama dwójki chłopców.